Tallinna Ülikool
Tallinna Ülikool
Penijõe Avastusrada
Sihtgrupp: Muu
 
Matsalu rahvuspargi Penijõe 5 km pikkune matkarada, mille läbimiseks kulub umbes 1,5 h. Avastusrajal palun liikuda vaid mööda rajatud ja tähistatud radu (tähistatud matkarada, järgida viitasid)! Õpilastel läbida rada soovitavalt (eelkooliealistel ja põhikooli astmetel kindlasti) koos juhendajaga. 

See Avastusrada tutvustab Sulle Matsalu rahvuspargile iseloomulikke maastikke ja nende muutusi. Käsitletakse Matsalule omaseid kooslusi nagu roostik, luhad, kinnikasvavad heinamaad. Tutvustatakse seal leiduvaid taime- ja loomaliike. Käsitletakse ka kohalikku kultuurilugu.

Soovitavalt kaasa võtta binokkel. Selga ilmale vastav riietus. Rada läbib kohati ka niiskeid ja mudaseid alasid, arvestada sellega jalanõude valikul. Laudteedel olla ettevaatlik - libastumise oht. Kaasa ei tohi võtta lemmikloomi, kuna matkarada läbib karjatatavaid alasid.

Eelnevalt võiksid nutiseadmesse allalaetud olla kaks rakendust (äppi): "Eesti kahepaiksed" (goo.gl/lFimlz) ja "Talvine aialinnuaabits" (goo.gl/kVBcIo).
 
kaart
 
Opportunities for learning
Sihtgrupp: Gümnaasium
 
Bring smart device.
 
kaart
 
Avastusrada 2016 Kadriorg
3.9
Sihtgrupp: Muu
Keskmine läbimise aeg: 1 päev 5 tundi 16 minutit
 
Raja pikkus ~2 km, läbimiseks kuluv aeg ~1 h.
Raja algus on Kadrioru trammipeatuses. Selleks, et rajapunktides olevaid küsimusi näha, peab nendesse kohale minema.

Rada on mõeldud kõikidele huvilistele, kellel on soov saada uusi teadmisi!
Rajal tutvustatakse linna ökosüsteemiteenuseid.
Raja läbimine on jõukohane igaühele ning mingit erivarustust ei nõua. Küll aga tasub teid ületades olla tähelepanelik ning teha seda ainult selleks ettenähtud kohtadel. Kuna mängimine ei ole aja peale, siis kiirustamine midagi juurde ei anna, parem jaluta rahulikul ja naudi!

- Mängule registreerimiseks tuleb klõpsata nupul "Mängima".
- Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse individuaalsed kutsed alustamiseks. Uue mängija lisamiseks tuleb klõpsata lingil "Lisa+". Mängijate arvul piiranguid ei ole.
- Alles siis, kui kõik mängijad sisestatud klikka nupul "Registreeru mängul".

Põhjaliku kasutusjuhendid leiad avalahe allservast.
 
Vaja läheb:
Laetud akuga nutiseade (mobiil või tahvel), millel on mobiilne internet ja GPS.
 
kaart
 
Loomaaed
2.1
Sihtgrupp: Gümnaasium
Keskmine läbimise aeg: 1 tund 20 minutit
 
Kaasa võtta töötav ja laetud mobiiltelefon ja ilmastikule vastavad riided.
 
kaart
 
Game of Towers
Sihtgrupp: Muu
 
This is a Game of Towers. The objective of the game is to travel back in time (14-15 century) and to take a guided tour of Tallinn city walls and towers. It is not important to visit all 41 towers and gates. You can select certain area of the town and focus on towers in that area. You can visit the museums and shops and cafeterias located in the towers or nearby and walk on the city wall. Opening hours and prices are introduced in the game as additional data but you have to be close enough (50 m) to the tower to open this information. You may also answer to short single choice questions designed to memorize the towers’. Unfortunately some of the towers didn’t manage to resist the time. Find out who survived and who are gone. You can also look at the drawings how towers looked back then. Most of the illustrations used in this game are from Zobel, R. (1980) Tallinna keskaegsed kindlustused. Kirjastus: Valgus. Tallinn.

Kontakt
martins@tlu.ee

 
kaart
 
Ökosüsteemiteenused Kadriorus
5
Sihtgrupp: Muu
 
Raja pikkus ~2 km, läbimiseks kuluv aeg ~1 h.
Raja algus on Kadrioru trammipeatuses. Selleks, et rajapunktides olevaid küsimusi näha, peab nendesse kohale minema.

Rada on mõeldud kõikidele huvilistele, kellel on soov saada uusi teadmisi!
Rajal tutvustatakse linna ökosüsteemiteenuseid.
Raja läbimine on jõukohane igaühele ning mingit erivarustust ei nõua. Küll aga tasub teid ületades olla tähelepanelik ning teha seda ainult selleks ettenähtud kohtadel. Kuna mängimine ei ole aja peale, siis kiirustamine midagi juurde ei anna, parem jaluta rahulikul ja naudi!

- Mängule registreerimiseks tuleb klõpsata nupul "Mängima".
- Seejärel tuleb sisestada mängijate või rühmade nimed (juhul, kui mängitakse rühmades või paarides) ning e-posti aadress, kuhu saadetakse individuaalsed kutsed alustamiseks. Uue mängija lisamiseks tuleb klõpsata lingil "Lisa+". Mängijate arvul piiranguid ei ole.
- Alles siis, kui kõik mängijad sisestatud klikka nupul "Registreeru mängul".

Põhjaliku kasutusjuhendid leiad avalahe allservast.
 
Vaja läheb:
Laetud akuga nutiseade (mobiil või tahvel), millel on mobiilne internet ja GPS.

Kontakt
jaanus.terasmaa@tlu.ee

 
kaart
 
Räpina jäätmerada
4
Sihtgrupp: Gümnaasium
 
* Kuna rada asub linnas ja ristub sõiduteedega, siis peab olema väga tähelepanelik ning teid ületama ainult selleks ettenähtud kohtades, veendudes eelnevalt selle ohutuses.
* Raja läbimine ei ole võistlus omavahel vaid võitlus jäätmete liigse tekkega. Selle edukuseks tuleb üksteist aidata. 
* Oluline ei ole mitte kiirus, vaid tegevuste läbimõeldus ning vaatlemisoskus rajal.
* Raja küsimused on omavahel seotud ning tähelepanlik peab olema igal hetkel. 

Vaja läheb:
Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma (3-5 inimest) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud! 
"Prügikott" - virtuaalne või füüsiline kott erinevat liiki prügiga, millele raja läbijad peavad Räpina linnas liikudes õigetesse kohtadesse "tühjendama".
 
kaart
 
Tallinn University - International Teacher Training
Sihtgrupp: Muu
 
Loaded smartphone or tablet (GPS and mobile data allowance)
 
kaart
 
Kadriorg Park - International Teacher Training
5
Sihtgrupp: Muu
Keskmine läbimise aeg: 37 minutit
 
Loaded smartphone or tablet (GPS and mobile data allowance)
 
kaart
 
Palmse mõisapargi loodusrada
Sihtgrupp: III kooliaste
 
Rajale minnes riietu vastavalt ilmale, võta kaasa laetud ja internetiühendusega mobiiltelefon.
 
kaart
 
Tartu loodusmaja pargirada
3
Sihtgrupp: II kooliaste
Keskmine läbimise aeg: 6 minutit
 
Raja läbimiseks on vaja: mobiilne nutiseade, ilmastikule vastav riietus, Nutiseadmesse on eelinstalleeritud aplikatsioonid: luup ja distantsimõõtja. Rada on suhteliselt lühike ning ei välja loodusmaja pargi territooriumilt.
 
kaart
 
Päikesesüsteem 1,2 km
Sihtgrupp: III kooliaste
 
Avastusrajal mudeldatakse Päikesesüsteemi ning lahendatakse teemale vastavaid ülesandeid. Eesmärk on anda parem ettekujutus Päikesesüsteemi taevakehade suuruste ja nende vaheliste kauguste proportsioonidest ning anda huvitavaid teadmisi maailmaruumi, planeetide ja astronoomia kohta. Raja kaugeim punkt on 1,2 km.

Vajalikud vahendid: Vähemalt üks kaasaegne ja mobiilse internetiga varustatud nutiseade iga rühma (3-5 inimest) kohta. Veendu, et seadme aku on laetud!

Võimalikud illustratiivsed abivahendid: Korvpall, kreekapähkel, sarapuupähkel, kuivatatud hernes
 
kaart
 

Siin lehel on lihtsalt vaba aja veetmiseks mõeldud Avastusrajad. Raja valimiseks vajuta kaardil olevatel markeritel või vali menüüs sobiv piirkond ja kool.

Miinimum nõuded: operatsiooni süsteem iOS (versioon 8), Android 4.4 või Windows Phone 8.1. Vajalik on vähemalt 3G interneti ühendus ja töötav GPS moodul.